Adatkezelési Tájékoztató
Előszállási Polgármesteri Hivatal
A személyes adatok kezelésével összefüggő tevékenységeinket az új Európai Uniós általános adatvédelmi rendeletben (GDPR: General Data Protection Regulation) kötelezően előírt és alkalmazandó szabályok tekintetében felülvizsgáltuk és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy az abban, valamint a hazai hatályos jogszabályokban meghatározott követelményeknek megfelelően végezzük.
Az Adatkezelő megnevezése: |
Előszállási Polgármesteri Hivatal |
Elérhetőségeink: |
|
Postai címünk: |
Székhely: 2424 Előszállás, Fő tér 3.
|
E- mail címünk: |
|
Telefonszámunk: |
+3625524080 |
Adatvédelmi tisztviselő neve: |
HANGANOV Kft. |
Elérhetősége (e- mail címe): |
|
A tájékoztató legutolsó módosításának dátuma: |
2023. december 18. |
Tartalom
1. Bevezető, az adatkezelés alapelvei 3
2. Az adatkezelés biztonsága 3
4. Kik ismerhetik meg az adatokat? 4
6. Panaszkezelés és további jogérvényesítési lehetőségek 4
7. Adatkezelési tevékenységeink 5
7.1 Érdeklődés, kapcsolatfelvétel során kezelt adatok 5
7.2 Közérdekű adatok igénylésével kapcsolatos adatkezelés 5
7.4 Közigazgatási feladatellátáshoz (ügyintézéshez) kapcsolódó adatkezelés 6
7.5 Szerződéses partnerek adatainak kezelése 8
7.6 Álláspályázatra jelentkezők adatai 9
7.7 Munkavállalók személyes adatai – személyügyi nyilvántartás 10
7.8 Munkavállalók személyes adatai – bérszámfejtés 11
7.9 Saját gépjármű használata esetén történő költségtérítéshez kapcsolódó adatkezelés 12
8. Az Adatkezelési tájékoztató felülvizsgálata és elérhetősége 13
Elkötelezettek vagyunk ügyfeleink, munkavállalóink és szerződéses partnereink személyes adatainak védelmében egyaránt, kiemelten fontosnak tartjuk minden érintett információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását.
A személyes adatokat bizalmasan kezeljük és megteszünk minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, amely a személyes adatok biztonságát garantálja.
Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a tevékenységeinkkel összefüggésben folytatott minden adatkezelés megfelel a hatályos jogszabályokban meghatározott előírásoknak, különösen pedig az alábbiaknak:
Az adatkezeléseink során alkalmazott további jogszabályi előírásokról részletes információkat olvashat az adatkezelési tevékenységeinket bemutató alábbi fejezetekben.
Az általunk végzett adatkezelések önkéntes hozzájáruláson, illetve törvényi felhatalmazáson egyaránt alapulhatnak.
Az önkéntes hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetében személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja.
Az önkéntes hozzájárulásán alapuló, illetve a jogszabályban meghatározott, kötelező adatkezelésekkel kapcsolatban információs önrendelkezéshez fűződő jogainak érvényesítését a jelen tájékoztatóban, az alábbiakban részletesen meghatározottak szerint biztosítjuk.
A személyes adatok kezelésének jogszerűségét és biztonságát az alábbi főbb intézkedésekkel garantáljuk:
Bármikor kérhet tájékoztatást személyes adatai kezelésével kapcsolatban írásban (emailben, illetve postai címünkre megküldött levélben) vagy szóban (telefonon). Felhívjuk a figyelmét, hogy telefonon történő megkeresése esetén – amennyiben adatkezeléssel kapcsolatos igénye indokolja (pl.: adatainak törlését kéri) –, akkor azonosítanunk kell abból a célból, hogy jogosult-e a kérésre, mielőtt teljesítjük azt. Amennyiben személyazonossága igazolása nem lehetséges, akkor kizárólag általános tájékoztatást adhatunk az adatkezeléssel kapcsolatban. Emiatt javasoljuk, hogy kérdését vagy igényét lehetőleg írásban jelezze.
Szintén bármikor kérheti adatai helyesbítését, módosítását, ha például azok megváltoztak (pl.: neve, címe, telefonszáma, stb.), vagy amennyiben azt tapasztalja, hogy például hibásan adta meg vagy tévesen, illetve hiányosan rögzítettük azokat.
Adatai törlését is kérheti, s ha annak nincs jogszabályi akadálya, akkor kérésének haladéktalanul eleget teszünk (ellenkező esetben pedig tájékoztatjuk a törlés megtagadásának indokáról).
Amennyiben olyan kérdése merülne fel, amely jelen adatkezelési tájékoztatónk alapján nem egyértelmű, kérjük, hogy forduljon hozzánk bizalommal fenti elérhetőségeinken!
Törekszünk arra, hogy minél gyorsabban választ adjunk, viszont amennyiben kérdése megfelelő megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor legfeljebb 15 napon belül vállaljuk a válaszadás teljesítését.
Az Ön által megadott személyes adatok megismerésére kizárólag munkatársaink, valamint a jogszabályi előírások alapján kijelölt azon közigazgatási szervek jogosultak, amelyek számára adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítése során bizonyos információkat – például az adott ügy intézéséhez szükséges adatokat – kötelesek vagyunk továbbítani.
Személyes adatait azok megismerésére jogosultsággal nem rendelkezők számára nem adjuk át, harmadik félnek kizárólag abban az esetben továbbítjuk, ha Ön ehhez előzetesen hozzájárulását adta. Kivételt képeznek ez alól a törvényben vagy helyi önkormányzati rendeletben előírt kötelező adatszolgáltatások, amelyek esetében azokat az adott közigazgatási szerv, illetve hatósági vizsgálat esetén az eljáró hatóság (pl.: rendőrség, ügyészség, bíróság, stb.) hivatalos megkeresésére kötelesek vagyunk átadni. Ehhez az Ön külön hozzájárulása nem szükséges, mivel ez jogszabályi előírásban meghatározott feladatunk.
Az adatkezelési tevékenységeinket részletesen bemutató következő fejezetekben az adattovábbítás címzettjeiről további információkat olvashat.
Mindent tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a személyes adatok kezelése a jogszabályoknak megfelelően történjék. Amennyiben úgy érzi, hogy nem feleltünk meg ennek vagy bármilyen kérdése merülne fel ezzel kapcsolatban, kérjük jelezze számunkra fenti elérhetőségeinken.
Személyes adatai védelméhez fűződő jogai megsértése esetén jogorvoslati lehetőségért – amennyiben az Adatkezelő az Ön jelzése ellenére sem szünteti meg jogsértő magatartását – a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat, alábbi elérhetőségein:
Hivatalos név: |
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) |
Postai cím: |
1363 Budapest, Pf. 9. |
Telefonszám: |
+3613911400 |
E- mail: |
|
Weboldal: |
Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel során megadott személyes adatait kizárólag az Önnel való kapcsolattartásra használjuk.
Az adatkezelés célja: |
Az érdeklődők tájékoztatásának biztosítása. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben, illetve a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontjában előírtak szerinti önkéntes hozzájáruláson alapul az adatkezelés. |
A kezelt adatok köre: |
A kapcsolattartásra az alábbi adatok közül az Ön által önkéntesen megadottakat kezeljük:
|
Az adatkezelés időtartama: |
Amennyiben az eseti jellegű kapcsolatfelvétel tárgyában jogszerűen igény érvényesíthető, annak igazolhatósága céljából legfeljebb 5 évig megőrizhetjük a megadott adatokat. |
Az adatok továbbítása: |
A kezelt adatokat nem továbbítjuk. |
A működésünkkel, tevékenységünkkel kapcsolatos közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adatokat a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően, közzétételi kötelezettségünk teljesítése céljából nyilvánosságra hozzuk.
Közérdekű adatot bárki igényelhet elérhetőségeinken, amelynek teljesítése kapcsán az alábbi adatkezelést végezzük.
Az adatkezelés célja: |
A közérdekű adatigénylés teljesítése, valamint az azonos igénylő által egy éven belül benyújtott, azonos adatkörre irányuló közérdekű és közérdekből nyilvános adatigénylés azonosítása, az adatigényléshez kapcsolódó költségtérítés megállapítása és pénzügyi teljesítésének biztosítása, bizonylatolása. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
|
A kezelt adatok köre: |
|
Az adatkezelés időtartama: |
A közérdekű adatigényléssel összefüggésben megadott személyes adatokat az adatigénylés teljesítését követő egy év elteltével töröljük. A költségtérítéssel járó adatigénylések teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatokat (pl.: számlák) a számviteli törvény szerinti 8 évig, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében ezen túlmenően – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – legfeljebb az adóügyi önellenőrzéshez szükséges időtartamig (a cél teljesüléséig) őrizzük meg. Ennek elteltével töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat. |
Az adatok továbbítása: |
Amennyiben költségtérítés is megállapításra kerül, akkor a közérdekű adatigénylés teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) tartalmát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számára kötelesek vagyunk átadni. |
Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot amennyiben panasza merülne fel. A panasza megtétele során megadott személyes adatait kizárólag a panasza kezelés érdekében használjuk.
Az adatkezelés célja: |
Érintettek jogainak biztosítása, jogszabályi kötelezettség teljesítése. |
Az adatkezelés jogalapja: |
|
A kezelt adatok köre: |
|
Az adatkezelés időtartama: |
Amennyiben a panasza tárgyában, vagy bejelentése kapcsán jogszerűen igény érvényesíthető, annak igazolhatósága céljából legfeljebb 5 évig megőrizhetjük a megadott adatokat. |
Az adatok továbbítása: |
A panasz, illetve közérdekű bejelentés vizsgálatában, kezelésében illetékes eljáró szervek. |
Ügyfeleink személyes adatait a hivatalos ügyek intézése során, mint például a kérelmek, beadványok kezelése, a támogatások, jogosultságok megállapítása, nyilvántartása, a hatályos jogszabályi előírások alapján kötelesek vagyunk kezelni, melyet jellemzően központi (állami) informatikai rendszerekben végzünk.
Az adatkezelés célja: |
Jogszabályi kötelezettség teljesítése. |
A kezelt adatok köre: |
Az illetékességi területünkhöz tartozó természetes és jogi személyek (ügyfelek) természetes személyazonosító adatai közül az adott ügyintézéshez, eljáráshoz, illetve nyilvántartáshoz kapcsolódó adatok, pl.:
|
Az adatkezelés jogalapja: |
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
|
Az adatkezelés időtartama: |
Az üggyel kapcsolatos helyben tárolt és kezelt adatokat minden esetben a vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározott ideig kezeljük. Ez általában 10 év, de jogszabály ettől eltérő, hosszabb megőrzési időt is előírhat, az állami, központi nyilvántartásokban kezelt adatok megőrzési ideje ettől lényegesen hosszabb is lehet. |
Az adatok továbbítása: |
Amennyiben az adott ügy elintézése érdekében szükséges, illetve az ügytípus kapcsán például további nyilvántartási vagy statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségünk is fennáll, akkor az adatokat az illetékes, jogszabályban meghatározott közigazgatási szervhez, hatósághoz továbbítjuk. |
Szerződéses partnereink jogi személyek (cégek, vállalkozások), ugyanakkor a céges kapcsolattartói adatok tartalmazhatnak olyan, a természetes személy azonosítására alkalmas információkat (pl.: e- mail cím előtagjában a név), amelyek személyes adatnak minősülnek, az adatkezelés biztonságáról és jogszerűségéről ezek esetében emiatt szintén gondoskodunk.
Az adatkezelés célja: |
A szerződéses partnerek nyilvántartása, a partnerekkel való kapcsolattartás biztosítása, illetve jogszabályi kötelezettség teljesítése. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Szerződésen, valamint a számviteli- és adóügyi törvények előírásai szerint jogszabályon alapul az adatkezelés:
|
A kezelt adatok köre: |
A szerződéses partnerek (jogi személyek), illetve képviselői, kapcsolattartói (természetes személyek) beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz, a szerződés jogszerűségének igazolásához, továbbá a számlák- és egyéb pénzügyi bizonylatok kiállításához szükséges adatok közül az alábbi adatok:
|
Az adatkezelés időtartama: |
A szerződések jogszabályban meghatározott megőrzési ideje 10 év. A szerződéskötéshez kapcsolódó átláthatósági nyilatkozatok megőrzése a szerződésből eredő követelések elévüléséig tarthat. A szerződés teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatokat (pl.: számlák) a számviteli törvény szerinti 8 évig, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében ezen túlmenően – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – legfeljebb az adóügyi önellenőrzéshez szükséges időtartamig (a cél teljesüléséig) őrizzük meg. Ennek elteltével töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat. |
Az adatok továbbítása: |
A teljesítéshez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) tartalmát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Magyar Államkincstár számára kötelesek vagyunk átadni. |
A szükséges munkaerő biztosítása kiemelten fontos számunkra. A megfelelő szakemberek megtalálása, kiválasztása céljából alkalmanként álláspályázatokat hirdetünk meg.
Az adatkezelés célja: |
A feladatellátás folyamatos biztosításához szükséges humánerőforrás biztosítása, a munkakör betöltésére alkalmas (megfelelő kompetenciákkal rendelkező) pályázó kiválasztása. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
|
A kezelt adatok köre: |
A jelentkezők beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz, valamint a munkakör betöltésére való alkalmasságuk előzetes elbírálásához szükséges alábbi adatok:
|
Az adatkezelés időtartama: |
A benyújtott álláspályázatok elbírálását, illetve amennyiben az érintett (pályázó) a megadott személyes adatai meghatározott, hosszabb idejű kezeléséhez előzetesen hozzájárult, annak lejáratát követően vagy – amennyiben ezt korábbi időpontban visszavonja – az érintett erre vonatkozó kérésének időpontjában. A benyújtott álláspályázat elbírálását követően sikertelen pályázat esetén a pályázó számára Adatkezelő visszajuttatja a benyújtott pályázati anyagokat. Amennyiben a pályázó nem veszi át azokat, akkor Adatkezelő legfeljebb 90 nap elteltével törli, megsemmisíti az adatokat. |
Az adatok továbbítása: |
A kezelt adatokat nem továbbítjuk. |
Munkatársaink adatait a jogszabályban előírt munkaviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése és a humánerőforrás menedzsment feladatok támogatása céljából kötelezően előírt módon kezeljük.
Az adatkezelés célja: |
A munkaviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Az adatkezelés az alábbi jogszabályokon alapul:
|
A kezelt adatok köre: |
A munkavállalók természetes személyazonosító adatai (törzsadatok), valamint a munkaviszonnyal összefüggő egyéb adatok:
|
Az adatkezelés időtartama: |
Adatkezelő, mint munkáltató a biztosított, volt biztosított biztosítási jogviszonyával összefüggő, a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembevételre kerülő keresetről, jövedelemről adatot tartalmazó munkaügyi iratokat a biztosítottra, volt biztosítottra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig köteles megőrizni. A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 184. § (1) és (4) bekezdése alapján adatkezelő, a kormánytisztviselő kormányzati szolgálati jogviszonyával kapcsolatos iratok közül a kormánytisztviselő öt évnél nem régebbi fényképét, a közszolgálati alapnyilvántartás adatlapját, az önéletrajzot, a bűnügyi nyilvántartó szerv által kiállított hatósági bizonyítványt, az esküokmányt, a kinevezést és annak módosítását, a főtisztviselői kinevezést, a vezetői kinevezést, a címadományozást, a besorolásról, illetve a visszatartásról, valamint az áthelyezésről rendelkező iratokat, a teljesítményértékelést, a minősítést, a kormányzati szolgálati jogviszonyt megszüntető iratot, a hatályban lévő fegyelmi büntetést kiszabó határozatot, a közszolgálati igazolás másolatát együttesen kell tárolnia (személyi anyag) és a jogviszony megszűnésétől számított ötven évig megőrizni köteles. |
Az adatok továbbítása: |
A foglalkozás-egészségügyi ellátáshoz, illetve a munkavédelmi tevékenységekhez szükséges alap adatokat (név, munkakör, beosztás) szerződéses partnereink (üzemorvos, munkavédelmi szolgáltató) felé továbbítjuk. Munkavállalóink adatait jogszabályi előírás alapján a Közszolgálati alapnyilvántartás központi informatikai rendszerbe kötelesek vagyunk feltölteni. |
Az adatkezelés célja: |
A munkavállalók bér- és járulékelszámolásának biztosítása. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
|
A kezelt adatok köre: |
A munkavállalók bér- és járulékelszámolásához és kifizetéséhez szükséges személyazonosító adatai (törzsadatok), valamint a munkaviszonnyal összefüggő egyéb adatok:
|
Az adatkezelés időtartama: |
Adatkezelő, mint munkáltató a biztosított, volt biztosított biztosítási jogviszonyával összefüggő, a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembevételre kerülő keresetről, jövedelemről adatot tartalmazó munkaügyi iratokat a biztosítottra, volt biztosítottra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig köteles megőrizni. |
Az adatok továbbítása: |
A bér- és járulékelszámolással kapcsolatos, jogszabályban meghatározott adatokat a hatályos adójogi előírásoknak megfelelően a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, illetve a keresőképtelenség esetén (pl.: táppénz) az egészségbiztosítási ellátásokért felelős Magyar Államkincstár felé kötelesek vagyunk bejelenteni. |
A munkavállalók a saját gépjárműveiket használhatják, melyhez kapcsolódó elszámolás érdekében kezeljük a munkavállalók személyes adatait.
Az adatkezelés célja: |
Jogszabályi kötelezettség teljesítése. |
Az adatkezelés jogalapja: |
Az adatkezelés az alábbi jogszabályi előírásokon alapul:
|
A kezelt adatok köre: |
Érintett:
|
Az adatkezelés időtartama: |
A számviteli bizonylatnak a kötelező megőrzési ideje 8 év. |
Az adatok továbbítása: |
A kezelt adatokat nem továbbítjuk, viszont esetleges vizsgálata során a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogosult azok megismerésére. |
Fenntartjuk a jogot jelen tájékoztató felülvizsgálatára és szükség szerinti módosítására, amely indokolt lehet a vonatkozó jogszabályok vagy adatkezelési tevékenységünk, az arra alkalmazott technológia megváltozása esetén egyaránt.
Amennyiben a módosítás az Ön személyes adatainak kezelését is érinti, akkor erről haladéktalanul tájékoztatjuk, s személyes adatai további kezelését – a törvényben előírt kötelező adatkezelések kivételével – felfüggesztjük mindaddig, amíg ahhoz nem járul hozzá újra.